سریال بازی مرکب

سریال بازی مرکب

که توسط نتفلیکس تهیه و پخش شده، به دلیل داستان و ساختار صریحش این روزها مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفته و در شبکه‌های اجتماعی هم ترند شده است. این سریال در فیلیمو هم -فعلا فقط با زیرنویس فارسی- در دسترس است و ما اینجا سعی کردیم درباره این سریال، اطلاعات و حاشیه‌هایی که در فضای مجازی درباره آن وجود دارد، بنویسیم. حتما نقدها درباره «بازی مرکب» را هم در لیبل پرینت بخوانید و نظرتان را بنویسید.

داستان سریال بازی مرکب

سریال بازی مرکب Squid Game روایتگر داستان افرادی است که به دلایل مختلف در زندگی شکست خورده و احساس سرخوردگی دارند، اما ناگهان دعوت مرموزی را برای شرکت در یک بازی عجیب دریافت می‌کنند که یک جایزه ۳۸ میلیون دلاری دارد. این بازی در مکانی نامعلوم برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان تا زمان مشخص شدن برنده نهایی، در این محیط حبس می‌مانند.

در قصه این سریال ۴۵۶ نفر با الهام گرفتن از ۶ بازی کودکان در کره جنوبی و دیگر کشورها وارد یک فضای خوش‌رنگ ولی مرموز می‌شوند و رقابتی را به بهای جان خود آغاز می‌کنند. قهرمان داستان، آخرین نفری است که در این بازی شرکت می‌کند و ما از زاویه دید او وارد این قصه می‌شویم.

نگاه مفصلی بر سریال بازی مرکب

درباره قوانین Squid Game

داستان سریال بازی مرکب شامل بازی‌های محبوب کودکان در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ کره است، مانند بازی ماهی مرکب، که در این بازی، بازیکنان به ۲ دسته تقسیم می‌شوند؛ مدافعان و مهاجمان. روال بازی به این‌صورت ادامه پیدا می‌کند که مدافعان می‌توانند با هر دوپای خود داخل زمین حرکت کنند و مهاجمان در خارج از خطوط، فقط اجازه دارند روی یک پا بپرند، اما اگر یک مهاجم موفق شود از کنار مدافع کناری اسکوئید رد شود، دیگر آزاد است که با هر دوپای خود حرکت کند.

سپس، زمانی‌که مهاجمان برای نبرد نهایی مهیا می‌شوند، در ورودی اسکوئید دور هم جمع شده و برای برنده شدن به سمت محدوده قُرق شده در راس اسکوئید، هجوم می‌برند. قوانین بازی از اینجا به بعد به این ترتیب است که اگر حین این نبرد، یک مدافع، مهاجم را به خارج از محدوده اسکوئید هل بدهند، مهاجم می‌میرد، اما اگر یک مهاجم در این نبرد موفق شود به راس اسکوئید (یا همان ماهی مرکب) برسد، مدافعان مغلوب و پیروزی از آن تیم مهاجمان می‌شود.

نقد سریال بازی مرکب SQUID GAME

جایزه Squid Game چیست؟

در جریان بازی که در سریال بازی مرکب یا بازی ماهی مرکب شاهد آن هستیم، صدها بازیکن با دریافت مبلغی جزئی، دعوت برای رقابت در بازی‌های کودکان را می‌پذیرند؛ انگیزه بازیکنان برای ادامه رقابت در چنین بازی‌هایی، دریافت ۴۵.۶ میلیارد وون (معادل ۳۸.۴ میلیون دلار) جایزه اصلی است؛ یک جایزه بزرگ، وسوسه کننده و البته کشنده!

 

آیا عروسک سریال بازی ماهی مرکب واقعی است؟

جالب است بدانید عروسک وحشتناکی که در این سریال می‌بینیم واقعی است! این عروسک در موزه‌ای در کره جنوبی نگهداری می‌شود و آدرس دقیق آن موزه‌ای است در شهرستان جینچئون (Jincheon)، در یک منطقه روستایی در فاصله ۳ ساعتی شمال سئول. کره رفتید، سری به این موزه بزنید!

blank

گفته می‌شود این عروسک برای فیلمبرداری«بازی مرکب» به امانت گرفته شده و سپس بازگردانده شده است. این عروسک به عنوان نگهبان در ورودی موزه «کالسکه اسب» قرار دارد و همیشه هم همان‌جاست! البته غیر از زمان فیلمبرداری اپیزود اول سریال.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *